COGIVA transformeert: een nieuwe look, met het gekende vertrouwen

Thuiskomen als nergens anders.

Sinds 2015 bouwt COGIVA aan toekomstgerichte projecten, waarbij duurzaamheid het sleutelwoord is. Om dit kracht bij te zetten, renoveren we nu ook onze eigen huisstijl. Het is vooral een nieuwe verflaag, want de waarden en normen van het huismerk COGIVA blijven onveranderd.

Achter de hoek, een paar straten verder, naast de bakker met de beste pistolets... wonen onder de kerktoren gaat niet verloren; het verandert. Een woning is nog steeds een ontzettend grote investering, maar onze verwachtingen evolueren en prioriteiten verschuiven. Terwijl onze eigen buurt belangrijker wordt, komt de wereld rondom dichterbij. Met elke steen die we metselen, willen we nu ook in de spreekwoordelijke rivier een steen verleggen. We zijn ons immers allemaal meer en meer bewust van onze impact, van lokaal project tot globaal effect.

Daarom geldt duurzaamheid als onze leidraad – oprechte, resultaatgerichte duurzaamheid. En daarbij is kwaliteit cruciaal. In het verstedelijkte Vlaanderen zijn de uitdagingen bovendien nog complexer, maar ook onze expertise en ervaring zijn hier verankerd. Wij begrijpen als geen ander de plaatselijke context, zowel voor bewoners en bestuurders als voor andere betrokkenen. Wij bouwen op het grondplan van onze kennis en inzichten: op maat van de markt, in functie van mensen. Zo wordt thuiskomen vooruitgaan.

De nieuwe huisstijl

In samenwerking met het gerenommeerde bureau Duval Branding werkten we aan een nieuwe huisstijl. Net als wij zijn zij een toonaangevend bedrijf, vol expertise en ervaring. Ze bouwden mee aan een vernieuwde merkidentiteit, die inzet op een eenvoudig, doch duidelijk gevoel: Thuiskomen als nergens anders.

We hervertellen ons gekende verhaal allereest met een vernieuwd logo, dat dezelfde duurzaamheid uitstraalt die wij in onze projecten verwerken. Onze passievolle rode huiskleur maakt plaats voor een nieuw en warmer rood, dat het thuisgevoel benadrukt. We combineren dit alles met een fris en jong lettertype, en een uitgesproken grafisch element om ons totaalplaatje af te maken.

Verwacht je dus de komende weken aan een vernieuwing van onze visuele stijl, maar niet aan een verandering in wie we zijn en wat we doen. COGIVA blijft toekomstgerichte woonprojecten realiseren met heel veel respect voor de omgeving en de ecologische voetafdruk. Bij ons blijft het thuiskomen als nergens anders.

 

Bericht gepubliceerd op
 27 september 2022


 Terug naar het overzicht